قالب وبلاگ


بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست
آب سرمایه جاویدان 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بحران آب یک جمله نمادین و شعارگونه نیست و آدرس water-.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آب درآموزه هاي قرآني مايه حيات همه موجودات جاندار در زمين است. از اين روست كه به صراحت مي‌فرمايد: جعلنا من الماء كل شي حي؛ ما هر چيز زنده را از آب قرار داده ايم. آب مايه آسماني است چنان كه مايه بركت نيز مي‌باشد .البته و براي بركت يابي مي‌بايست انسان ايمان و تقوا را مراعات كند. به اين معنا كه همين آب كه ماده حيات بشريت و رشد و شكوفايي تمدني است و از آسمان پاك مي‌بارد براي اين كه مبارك باشد و بركت را براي بشريت پديد آورد مي‌بايست، آدمي‌را به سوي ايمان به خدا و تقوا بكشاند وگرنه همان باران و آب آسماني مايه هلاكت و نيستي مي‌شود و همانند سيل هاي عظيم همه چيز را مي‌شويد و مي‌برد و يا همانند بوران هاي سخت از ريشه مي‌خشكاند.

ادامه مطلب....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, ] [ 16:22 ] [ ALI REZAEE ]

ما  آب را از پدرانمان به ارث نبرده ایم بلکه ازفرزندانمان به امانت گرفته ایم


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 15 دی 1393برچسب:, ] [ 16:20 ] [ ALI REZAEE ]

بله، خون موادمغذی را در بدن حمل می کند و از آنجا که ۶۰ درصد خون را آب تشکیل می دهد، می توان گفت که غذارسانی در بدن با مایعات انجام می شود. علاوه بر این، سم ها نیز از بدن به وسیله یا با مایعات خارج می شوند همچنین دفع گوارشی نیز با مایعات است. از سوی دیگر، طراوت بدن با وجود آب میسر است. اگر آب میان بافتی وجود نداشته باشد، پوست چروک می شود. اگر آب در بدن کم شود، مو آسیب می بیند و حتی چشم دچار نابینایی و زخم خواهد شد. همچنین بزاق دهان کم می شود که این امر هضم غذا و حتی صحبت کردن را مختل می کند. نفس انسان نیز حاوی آب است. از سوی دیگر، گلوکز که مغز را تغذیه می کند تا بتواند کار کند، با آب به مغز می رسد. پس اگر آب به میزان کافی در بدن وجود داشته باشد، تمام این اندام ها می توانند درست و دقیق کار خود را انجام دهند. در واقع، آب به اندام ها امکان می دهد که عملکرد درستی داشته باشند، اما اینکه با خوردن آب زیاد فرد لاغر خواهد شد، درست نیست.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, ] [ 14:47 ] [ ALI REZAEE ]

چون آب یک مایع بی طعم است و برای حل این مشکل به صنایع غذایی پیشنهاد کردیم فرمولاسیونی برای طعم دارکردن آب ارائه دهند. البته این کار نباید باعث شود مردم فقط آب طعم دار بنوشند بلکه آب باید در عین مغذی بودن، طعم دار هم باشد. راهکار دیگر ارائه خوراکی هایی است که مردم به راحتی با آن آب مصرف کنند.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, ] [ 14:47 ] [ ALI REZAEE ]
درباره مصرف آب در کودکان هم مطالعه ای انجام شده است؟

بله و در این پژوهش ها به کودکان و وضعیت مصرف آب در آنها توجه بیشتری شده است زیرا آموزش و تغییر سبک زندگی در کودکان راحت تر از بزرگسالان است. در همه دنیا وضع به همین منوال است. در برخی از کشورها، شرکت های تولید کننده آب?های بسته?بندی برای

تشویق کودکان به نوشیدن آب، به بسته بندی ظرف محتوی آب توجه ویژه ای دارند تا برای کودکان جذاب باشد. حتی گاهی از کاریکاتورها یا شخصیت های کارتونی محبوب نیز روی بطری آب های مخصوص کودکان استفاده می کنند اما در ایران هنوز این کارها شروع نشده

است. در کشور ما بطری های بزرگ و نیم لیتری آب وجود دارد، اما بطری های کوچک تر، جذاب تر و قابل حمل برای کودکان، نه. در کل، برای هدف قرار دادن کودکان در برنامه های مصرف آب، باید از راه آموزش، بسته بندی مناسب و تولید آب آشامیدنی یا معدنی سالم وارد شویم.


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 2 دی 1393برچسب:, ] [ 14:43 ] [ ALI REZAEE ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ بحران آب خوش آمدید
آرشيو مطالب
آذر 1393
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 92
بازدید کل : 7571
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


پخش زنده حرم وصیت شهدا
ساعت فلش مذهبی